Top انواع ادیان تاریخچه ادیان های مختلف Secrets

Wiki Article

به گفته سویل، کسانی که از ایده مساوات‌طلبانه در یهود دفاع می‌کنند، معتقدند که در داستان دوم خلقت هم زن و مرد در انسانیت، کاملاً مساوی‌اند؛ زیرا وجود حوّا جدای از وجود آدم نیست، بلکه هر دو از جوهره واحدی خلق شدند و ذات آن‌ها یکی است و این در واقع، اقتضای سبک شاعرانه عبری است که عناصر مساوی و مشابه را به‌عنوان عنصر اول و دوم مطرح می‌کند.

کلیه حقوق این سایت برای شرکت شبکه ی اینترنتی آفتاب محفوظ است.

زنان مسلمان به خاطر پوشیدن روسری، از ادارات خود اخراج می‌شوند، در خیابان به آن‌ها بی‌احترامی می‌شود، پیوسته تحت نظر می‌باشند و به وضوح شاهد تغییراتی در رفتار مردم می‌باشند که تا قبل از پوشش، با آن‌ها مواجه نبودند.

[۴۷] شاه در اوایل دهه پنجاه دستور تشکیل سپاه دین را صادر کرد[۴۸][۴۹] که از مشمولان خدمت وظیفه طلبه و زیر نظر سازمان اوقاف تشکیل می‌شد. روح‌الله خمینی بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد و آن را توطئه علیه دین عنوان کرد.[۵۰] دو گروه انجمن حجتیه و انجمن تبلیغات اسلامی، در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، فعالانه در زمینه بهاییت کار می‌کردند. اسنادی از همدستی بین انجمن تبلیغات اسلامی و ساواک در سازمان‌دهی فعالیت‌های بهایی‌ستیزانه وجود دارد که از جمله آنها، نظارت گسترده بر اعضای فرقه بود.[۵۱] دوران جمهوری اسلامی

در طول تاریخ، ایرانیان سازنده و توسعه‌دهندهٔ دین بوده‌اند و باورهای دینی در زندگی روزمرهٔ ایرانیان، نفوذ فراوانی دارد. از حدود دوران باستان، دین‌های ایرانی آغاز به پدیداری کردند. آیین زرتشتی، دین باستانی ایران است که تاکنون حفظ شده‌است.[۱۷] مهرپرستی نیز نخستین دینی است که آریاییان ایرانی پس از شهرنشینی تدوین کردند و در خارج از ایران نیز گسترش داشت؛ آثار این آیین، در ایران کنونی نیز یافت می‌شود. قدیمی‌ترین پیامبر ایرانی، زرتشت است که در حدود هزار سال پیش از میلاد پدیدار شد و مزدیسنا را ترویج داد.

متن ها و شعرهای ورود کاروان امام حسین به کربلا

متن و شعر محرم کودکانه

مهم ترین نکات قبل از خرید خانه که باید به آنها توجه کنید!

گذشته از تحوّلات مربوط به تفسیر این مفاهیم و صحّت یا خطای کاربرد آن‌ها در طول تاریخ، برخی از صاحبان قلم بحث از آزادی و برابری جنسیتی را با نهضت فمنیستی گره می‌زنند که از اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ برپا گردید. بعضی از جامعه‌شناسان و نویسندگان غربی بر این گمانند که آزادی در برخورداری از حقوق طبیعی را فقط می‌توان در قالب نهضت فمنیستی جست‌وجو کرد که با فریاد علیه ظلم اعمال شده در حق زنان، در طول تاریخ، از غرب website آغاز گردید و در موج اول، با اخذ جواز حق رأی به زنان به پیروزی نسبی ختم شد.[۱]

صفحه نخست قرآن شناسی جامعیت داستانها و مثل ها ادیان قرآن در احادیث علوم قرآنی سوره ها شان نزول وحی جمع آوری قرآن عقائد در قرآن توحید و عدل نبوت و خاتمیت امامت معاد اعجاز قرآن علوم روز فصاحت و بلاغت پیشگویی ها روایات تفسیری درباره اهل بیت پیامبر در قرآن اثبات ولایت عصمت فضائل و مناقب مهدویت کتابشناسی اهل بیت در قرآن اخلاق و تربیت در قرآن بسترهای تربیتی در انسان درباره اخلاق و تربیت مبانی اخلاق و تربیت عوامل تربیت موانع تربیت ابزار و شیوه ها فضائل اخلاقی رذائل اخلاقی عوامل بازدارنده گناه شخصیت های قرآنی قاریان حافظان مفسران کاتبان سبک زندگی قرآنی زن و خانواده قرآن و اجتماع قرآن و حقوق جهاد و سیاست پاسخ به شبهات فقهی اعتقادی تاریخی تحریفی منابع کتابخانه علوم قرآن تفسیر معارف قرآن پاسخ به شبهات کتاب شناسی علوم قرآن تفسیر معارف قرآن پاسخ به شبهات معرفی نسخ

در باب اول، بی‌آنکه به خلقت حضرت آدم و حوّا به طور مجزا اشاره شده باشد، از خلقت آدم یا انسان می‌گوید و از اینکه خداوند او را به صورت خود آفرید و آن‌گاه وی را بر زمین مسلّط گردانید: «پس خدا آدم را به صورت خود آفرید، او را به صورت خدا آفرید، ایشان را نر و ماده آفرید…»[۶]

نكته دیگر ذكر شگفتی‌های طبیعت در قرآن به این جهت است كه از غرور و عجب و خودخواهی باز دارد و نور ایمان در دلها ایجاد شود. یا از رفتار گذشته‌ها عبرت بگیرد. گاهی قرآن با ذكر نمونه‌ای از طبیعت در جهت تربیت نفس و جلوگیری از غفلت او سخن می‌گوید: مثلاً در آنجا كه از طوفان دریا و تلاطم كشتی‌ها سخن می‌گوید و این حالت طبیعت را بیان می‌كند از آن جهت كه انسان درحالت گشایش و وفور نعمت خدا را فراموش می‌كند و به هنگام سختی و فشار به یاد پروردگار می‌افتد؛ خدا این حالت را در ضمن حادثه‌ای طبیعی ذكر می‌كند:

علم کلام که به اصول دین نیز شناخته می‌شود، علم نظر و استدلال است که در حوزه فروع دین نیز کاربرد دارد. به‌طور کلی علمی که شخص با داشتن آن، توانایی بر اثبات عقائد دینی برای دیگران از طریق ادله و پاسخگویی به شبهات را داشته باشد؛ علم کلام گویند.[یادداشت ۱] در این تعریف، مقصود از علم، هرگونه باور و تصدیق است و مقصود از غیر، فرد مشخصی نمی‌باشد.

وجودِ نابرابری‌های جنسیتی در سنّت یهودی ـ مسیحی نه به معنای نابرابری مطلق است و نه بدین معنا که می‌توان با توجه به تلاش‌هایی که توسط متدیّنان یهودی و مسیحی و یا مدافعان حقوق زنان برای توجیه این تبعیض‌ها صورت گرفته است، برابری را استنباط نمود.

Report this wiki page